4th of Julypics!


Vid elva gick vi och kollade på paraden som pågick i Orinda. Vägar vad avstängda och det var en massa folk! Faktiskt en härlig stämning även fast det var så varmt att man bara ville sjunka genomjorden, puuh! 
Det var musik
Det var coola bilar 
Hästar hade dom också som ni kan se i bakgrunden av mig.
Indiana Jones var också där och gick 
Och brandbilen 
På denna bil står det Obama och när den åkte förbi så var det några bakom oss som bua. Jag blev lite chockad för jag trodde att alla gilla honom men så är tydligen inte falllet. :P
Orinda polisen. Det var massa poliser ute och spatsera men det är det i och för sig alltid.
Orindas amerikanskafotbollslag 
Skolbussen körde också runt.
Familjens country club var med och gick också OCC heter den. Här är deras simlag som ungarna är med i, sharks.
Här är Bridget gående med hajar :) Många i paraden kasta ut godis till barnen och Bridget kastade mig en klubba :) Grace var också i tåget men jag såg inte henne fören i slutet. Visst är hon fin? Alla barnen hade nya 4th of Julykläder. Dom hade till och med målat finger och tånaglarna blåa, vita och röda omvartannat. Här går man fullt ut! 
Efter paraden gick vi till Orinda parken där det var sjukt mycket folk, har aldrig sett så många människor där samtidigt förut. 
Dom hade ställt upp en massa mat och glasstånd plus att dom har satt upp stängsel på ett ställa och lagt in en massa djur som hönor, grisar mm. :P
Vi tryckte i skuggan ett tag, det var svårt att hitta en liten plätt som var solfri för alla andra sökte skugga med men vi hitta tillslut ett ställe att sitta på. :)
Jag och flaggor :)
.
Efter det åkte vi hem till Susanne och käka lunch och sen hängde vi där ett tag. Några timmar senare tog vi barten till Dublin för att träffa några killar. Miguel är en kille som ringde min telefon när jag hade varit här i några veckor, han kände au pairen innan mig och eftersom att jag har tagit över hennes telefon så började vi prata ett tag och i söndags var första gången vi träffades. 
Det var riktigt trevligt och vi träffade även hans 3 vänner och så åkte vi allihoppa in till San Fransisco för att kolla på fyverkerierna. Det var dock superkallt så jag var tvungen att stanna till och köpa en flis, det blev en som det står SF på. :P San Fransisco kan vara kallare på sommaren än vad den är på vintern ibland, är inte det helt sjukt? Det var i alla fall mycket folk i stan och vi hade det himla trevligt. 
Här är grabbarna och Susanne. 
Här ser ni min fina nya flis ;) 
Vi stod uppe på ett garage och kolla på fyverkerierna, var dock inte så mycket att se. Det är mer och coolare i stockholm på nyårsfton tycker jag. Kanske var lite dåligt för att det var ganska dimmigt så man såg inte alla så tydligt. 
Lite utsikt över stan! 
.
Efter att ha kollat på fyverkerierna gick vi till Dennys och käka pannkakor sen gick vi heeela lååånga vägen tillbaka till barten och var hemma runt 1. 
.
Ni anar inte hur mycket tid jag har lagt ner på detta inlägg så en liten kommentar kunde vara trevligt :)
Pusspåer! 

Kommentarer
Postat av: Susanne L

nåååh. ble du lessen siden det bare var dumme susanne som kommenterte? hihi



bra bilder madde. endelig kan jeg legge ut bilder på min blogg og! haha

2010-07-09 @ 07:57:00
URL: http://www.slundblad.blogspot.com
Postat av: Gustav Hammarlund

Shit, aldrig läst din blogg förut men du verkar ju ha det riktigt bra! :D Ta det lugnt med den där killen för jag vet hur TNTängander reagerar :P



the king

2010-07-12 @ 19:49:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0